|
Most mezi GLUT a knihovnou pro tvorbu uživatelských rozhraní
Friesse, Jan ; Smrž, Pavel (oponent) ; Vyskočil, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby grafických 3D aplikací s použitím knihovny OpenGL. Jsou zde vysvětleny základy architektury knihovny GLUT, její hlavní výhody a nevýhody a popsány alternativní implementace GLUT API. Dále je zde popis nejznámějších grafických knihoven pro tvorbu uživatelského rozhraní, ve kterých je možné tvořit aplikace využívající OpenGL spolu s jejich hlavními výhodami a nevýhodami. Následuje návrh architektury nové implementace knihovny GLUT s použitím vybrané knihovny pro tvorbu uživatelských rozhraní. Nejdůležitější část práce se zabývá popisem vlastní implementace, která se nachází na přiloženém CD. Nakonec jsou popsány možnosti dalšího vývoje implementované knihovny.
|
|
Standard OpenCL
Michlovský, Jakub ; Trzos, Michal (oponent) ; Průša, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce pojednavá o standardu OpenCL, který umí použít grafickou kartu pro akce- laraci náročných výpočtů. V první části práce je podrobně rozebrána architektura stan- dardu a podporova hlavních výrobců hardware a operačních systémů. Ve druhé části je rozepsána tvorba a implementace ukázkové aplikace, která provádí úpravy obrázku. Celá práce je zakončena srovnávacím měřením doby výpočtů na procesoru a na grafické kartě.
|
|
Vizualizace zvuku
Švihálek, Filip ; Bečková, Zuzana (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtem parametrů hudebního signálu. Jsou zde popsány metody pro jejich získání a dále metody pro možnou implementaci. V praktické části práce je vytvořen program, který ze zvoleného zvukového souboru počítá parametry a provádí jejich zobrazení. Program je implementován v prostředí Microsoft Visual Studio za pomocí knihovny Freeglut a BASS.
|
|
Vizualizace zvuku
Švihálek, Filip ; Bečková, Zuzana (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtem parametrů hudebního signálu. Jsou zde popsány metody pro jejich získání a dále metody pro možnou implementaci. V praktické části práce je vytvořen program, který ze zvoleného zvukového souboru počítá parametry a provádí jejich zobrazení. Program je implementován v prostředí Microsoft Visual Studio za pomocí knihovny Freeglut a BASS.
|
|
Standard OpenCL
Michlovský, Jakub ; Trzos, Michal (oponent) ; Průša, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce pojednavá o standardu OpenCL, který umí použít grafickou kartu pro akce- laraci náročných výpočtů. V první části práce je podrobně rozebrána architektura stan- dardu a podporova hlavních výrobců hardware a operačních systémů. Ve druhé části je rozepsána tvorba a implementace ukázkové aplikace, která provádí úpravy obrázku. Celá práce je zakončena srovnávacím měřením doby výpočtů na procesoru a na grafické kartě.
|
|
Most mezi GLUT a knihovnou pro tvorbu uživatelských rozhraní
Friesse, Jan ; Smrž, Pavel (oponent) ; Vyskočil, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby grafických 3D aplikací s použitím knihovny OpenGL. Jsou zde vysvětleny základy architektury knihovny GLUT, její hlavní výhody a nevýhody a popsány alternativní implementace GLUT API. Dále je zde popis nejznámějších grafických knihoven pro tvorbu uživatelského rozhraní, ve kterých je možné tvořit aplikace využívající OpenGL spolu s jejich hlavními výhodami a nevýhodami. Následuje návrh architektury nové implementace knihovny GLUT s použitím vybrané knihovny pro tvorbu uživatelských rozhraní. Nejdůležitější část práce se zabývá popisem vlastní implementace, která se nachází na přiloženém CD. Nakonec jsou popsány možnosti dalšího vývoje implementované knihovny.
|